Dr. Thomas Strasser

_profile_pic

Bio:

Thomas Strasser

Professor of language methodology and technology-enhanced learning, author, speaker, EFL teacher.

Thomas Strasser, born January 25th, 1979 in Vöcklabruck (Upper Austria). Degree in English and Italian (secondary school teacher, Mag. phil) and PhD (Dr. phil) in Technology-Enhanced-Language-Learning Methodology, University of Vienna.  Former teacher of English, Italian and ICT and eLearning and school coordinator for “eLearning” at a Viennese secondary school. Thomas Strasser is an experienced trainer in the field of adults’ education/training. Thomas Strasser teaches student teachers mainly in the field of E-Learning/Blended Learning and EFL-methodology at University College of Teacher Education Vienna. EPICT mentor and responsible for the implementation of Mahara ePortfolio at University College of Teacher Education Vienna. Research project leader: The use of ePortfolio-Mahara at University of Teacher Education Vienna .

 He worked as an academic project-assistant for VOICE project (Vienna Oxford International Corpus of English – English as a lingua franca, University of Vienna, Prof. Seidlhofer) dealing with technical and linguistic issues (transcripts, digitalization of data, etc.). Thomas Strasser worked as an expert for media literacy at the University of Applied Sciences Vienna. Counselor for IOKI Online-Platform (Poland) and coach and (keynote) speaker at various national/international meetings/conferences in the field of TEL/TELL.  Thomas Strasser is a member of the scientific review committee of DICTAP (International Conference on Digital Information and its Applications), ECEL (European Conference on eLearning) and EPIC (ePortfolio conference), PLE (Personal Learning Environment Conference), ECSM (European Conference Social Media), etc. mainly reviewing papers about New Learning Technologies. Thomas is an eLearning consultant for various renowed educational institutions and publishers.

Author of various scientific articles and monographs: Blended Learning/LMS/PLE/Web 2.0/ePortfolio/TEL/TELL/Digital Citizenship/Digital literacy, etc. . Author for Helbling languages and hpt publishers.

22-07-_2014_17-11-48

Thomas Strasser

Univ.-Lektor HS-Prof. Mag. Dr.

Hochschulprofessor für Fremdsprachendidaktik und technologieunterstütztes Lehren/Lernen.

Thomas Strasser, geb. 1979 in Vöcklabruck, studierte Anglistik und Italianistik (Lehramt) an der Universität Wien. Er unterrichtete Englisch, Italienisch, IKT für 1. Klassen und das Fach „E-Learning“ (2. Klasse) an einem Wiener Gymnasium. Bis 2013 Englischlehrer an einer Wiener Mittelschule und ehemaliger Kustos für „moderne Lernformen/E-Learning“, „eLSA-Schulkoordinator“. Thomas Strasser hat langjährige Unterrichtserfahrung im Bereich der Erwachsenenbildung (VHS, bfi, etc.) und ist als Referent für LehrerInnenfortbildungskurse und als Hochschulprofessor für die Betreuung von LehramtsstudentInnen vor allem im Bereich E-Learning/Blended Learning/Didaktik an der Pädagogischen Hochschule Wien tätig. EPICT Mentor & Beauftragter für die Implementierung des E-Portfolios „Mahara“ im Bereich Schulpraxis HS 1. Semester Englisch.

 Er arbeitete für längere Zeit als akademischer Projektassistent für das VOICE Projekt (Vienna Oxford International Corpus of English – English as a lingua franca, Universität Wien, Prof. Seidlhofer), bei dem er sich um technisch-linguistische Fragestellungen kümmerte (Transkription, Datendigitalisierung, etc.). Weiters war Thomas Strasser als didaktischer und medienpädagogischer Berater für den FH Campus Wien tätig. Ständiger Berater für „IOKI-Online-Learning-Platform“ (Polen), laufend Vortragender bei diversen (inter-)nationalen E-Learning/Didaktik Konferenzen. Absolviertes Doktoratsstudium (Prof. Tanzmeister, Romanistik Wien), das sich mit MOODLE und Blended Learning im Fremdsprachenunterricht beschäftigte. Mitglied in verschiedenen wissenschaftlichen Reviewkomitees (EPIC, ECEL, DICTAP, PLE, ECSM). Thomas Strasser ist eLearning-Berater für renommierte Bildungseinrichtungen und Verlage.

Autor von wissenschaftlichen Beiträgen zum Thema Blended Learning/LMS/PLE/Web 2.0/Social Media/ePortfolio/konstruktivistisches Lernen/TEL(L). Schulbuchautor für Helbling und hpt.

Enhanced by Zemanta